Reklamačný protokol si môžete stiahuť tu (kliknite sem).
A) Všeobecné podmienky
Všeobecné podmienky zodpovednosti za vady pri uzatvorení zmluvy o kúpe výrobku prostredníctvom internetovej stránky www.vsetkoprekupelnu.sk medzi predávajúcim a spotrebiteľom sú upravené v zákone č. 40/1964 Zb., v platnom znení (Občiansky zákonník) a v zákone č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení.
B) Reklamačné podmienky
Čl. 1. Záručná doba
1.1. Záručná doba začína plynúť od prevzatia zakúpeného výrobku spotrebiteľom.
1.2. Zákonná záručná doba na predávané výrobky je 24 mesiacov.
1.3. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v reklamačnom konaní.
Čl. 2. Zodpovednosť predávajúceho za vady predaného výrobku v záručnej dobe
2.1. Spotrebiteľ je povinný zakúpený výrobok po prevzatí riadne a dôkladne skontrolovať a prehliadnuť. V prípade zistenia vady na výrobku je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu. To isté platí aj v prípade, keď spotrebiteľ zistí rozpor s objednávkou, ak je dodaný iný výrobok alebo iné množstvo, ako bolo objednané.
2.2. V prípade reklamácie zakúpeného použitého výrobku, predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere opotrebenia výrobku pri prevzatí spotrebiteľom.
2.3. Pri výrobku predanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola nižšia cena zjednaná.
2.4. Pred prvým použitím je spotrebiteľ povinný riadne preštudovať sprievodnú dokumentáciu k zakúpenému výrobku (záručné podmienky, návod na použitie, resp. montáž).
2.5. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené opotrebením pri obvyklom užívaní výrobku, neodborným alebo neoprávneným zásahom v rozpore s dodanou sprievodnou dokumentáciou. Záruka sa taktiež nevzťahuje na mechanické poškodenie výrobku spôsobené spotrebiteľom alebo treťou osobou, poškodenie vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou, alebo poškodenie spôsobené vyššou mocou.
2.6. V prípade výskytu vady odstrániteľnej má spotrebiteľ právo na bezplatnú opravu, prípadne výmenu jej súčasti. Iba v prípade, že by bezplatná oprava či výmena súčasti nebola úmerná vzhľadom k rozsahu vady, môže žiadať výmenu veci. Pokiaľ by ani tento postup nebol možný, môže kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny veci, alebo od zmluvy odstúpiť.
2.7. V prípade výskytu neodstrániteľnej vady, ktorá nebráni riadnemu užívaniu, môže spotrebiteľ požadovať výmenu veci, alebo primeranú zľavu z ceny alebo od zmluvy odstúpiť. V prípade vady neodstrániteľnej, ktorá bráni riadnemu užívaniu, môže spotrebiteľ požadovať výmenu veci alebo od zmluvy odstúpiť.
2.8. Rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade, náležia spotrebiteľovi aj v prípade, ak ide o vady odstrániteľné, avšak pre opakované vyskytnutie sa rovnakej vady dvakrát odstraňovanej v rámci uplatnenej reklamácie vyskytne aj tretíkrát, alebo pre výskyt väčšieho počtu vád súčasne (min. 3 rôzne vady) nie je možné výrobok riadne užívať.
2.9. Práva zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
Čl. 3 Uplatnenie práva zodpovednosti za vady - reklamácia
3.1. Miestom pre uplatnenie reklamácie je spoločnosť Mgr. Marcela Smetanová – ADAXA, Rudník 404, 90623 Rudník, Slovenská republika. Fyzicky prebieha príjem a výdaj reklamácií v sklade spoločnosti, adresa: Rudník 404.
3.2. V prípade, že je v záručnom liste uvedený iný podnikateľský subjekt určený k oprave, ktorý je v mieste predávajúceho, alebo v mieste pre spotrebiteľa bližšom, uplatní právo zodpovednosti za vady u tohto podnikateľského subjektu.
3.3. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v mieste určenom predávajúcim pre uplatnenie reklamácie osobne, alebo zaslaním tovaru na reklamáciu poštou, resp. prepravnou službou.
3.4. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu osobne v mieste pre uplatnenie reklamácie uvedenom v bode 3.1., okrem reklamovaného výrobku je povinný predložiť kópiu faktúry a záručný list, ak bol k reklamovanému výrobku vydaný. Predávajúci vystaví spotrebiteľovi písomné potvrdenie o prijatí reklamácie.
3.4. V prípade zaslania tovaru je spotrebiteľ povinný preukázať, že vec zakúpil u predajcu zaslaním kópie faktúry a platného záručného listu, ak bol k reklamovanému výrobku vydaný. Ďalej je spotrebiteľ povinný špecifikovať, akým spôsobom sa vada prejavuje a uviesť voľbu práva zodpovednosti za vady, ktoré uplatňuje (čl. 4, bod 4.2.). Pri zaslaní reklamácie predávajúci odporúča použiť reklamačný formulár, ktorý je k dispozícii na internetovej stránke predávajúceho, taktiež aj v mieste určenom predávajúcim na uplatnenie reklamácie.
3.5. Pre urýchlenie komunikácie predávajúci odporúča zásielku obsahujúcu reklamovaný výrobok a sprievodné doklady označiť nápisom “REKLAMÁCIA”, spolu s uvedením dostatočných kontaktných údajov ( meno, adresa, email, telefónne číslo).
3.6. V súvislosti s uplatnením reklamácie zakúpeného výrobku predávajúci nepreberá žiadne zásielky na dobierku, alebo na náklady predávajúceho.
3.7. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu poštovného.
3.8. V prípade neoprávnenej reklamácie nárok na náhradu svojich nákladov spojených s uplatnením reklamácie nemá ani spotrebiteľ, ani predajca (okrem prípadov opakovanej bezdôvodnej reklamácie spotrebiteľa, pri ktorej sa dá odvodiť, že z jeho strany sa jednalo o zneužitie práv).
3.9. V prípade zaslania vadného výrobku na reklamáciu spotrebiteľ odovzdá tovar kompletne a vo vhodnom obalovom materiále, ktorý vyhovuje prepravným požiadavkám dodaného tovaru – najlepšie v pôvodnom obale.
Čl. 4 Vybavenie reklamácie
4.1. Reklamáciu výrobku, bez ohľadu na spôsob jej vybavenia, musí predávajúci vybaviť najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po márnom uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu.
4.2. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu výrobku jedným z nasledujúcich spôsobov stanovených zákonom:
- opravou výrobku,
- výmenou výrobku za nový výrobok,
- vrátením kúpnej ceny výrobku,
- poskytnutím primeranej zľavy,
- výzvou na prevzatie plnenia,
- odôvodnením zamietnutím reklamácie výrobku, uplatnenej do 12 mesiacov od jeho kúpy
- zamietnutím reklamácie výrobku, uplatnenej po 12 mesiacoch od jeho kúpy
4.3. O spôsobe vybavenia reklamácie vydá predávajúci spotrebiteľovi písomné potvrdenie najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. V prípade vybavenia reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy výrobku jej odôvodnením zamietnutím k písomnému vyjadreniu predávajúci priloží aj kópiu odborného vyjadrenia oprávnenej osoby (autorizovaný servis, znalec, autorizovaná skúšobňa), ktoré obsahuje:
a) identifikáciu osoby, ktorá vykonala odborné posúdenie, b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku, c) popis stavu výrobku, d) výsledok posúdenia, e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
B) Všeobecné podmienky vybavenia reklamácie kupujúcim, ktorým je fyzická osoba-podnikateľ, alebo právnická osoba
1. Všeobecné podmienky zodpovednosti za vady pri uzatvorení zmluvy o kúpe tovaru prostredníctvom internetového obchodu vsetkoprekupelnu.sk medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je fyzická osoba – podnikateľ, alebo právnická osoba, sú upravené v zákone č. 513/1991 Z.z., v platnom znení (Obchodný zákonník).
2. V prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, ktorým je fyzická osoba – podnikateľ, alebo právnická osoba, sa predávajúci zaväzuje o prijatej reklamácii rozhodnúť v lehote 30 dní odo dňa jej uplatnenia. O tomto rozhodnutí – spôsobe vybavenia reklamácie bude kupujúci informovaný na kontaktný e-mail.
3. Ak ide o výrobnú vadu, ktorú je možné odstrániť, bude reklamovaný výrobok opravený. Pokiaľ nie je možná oprava, a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu reklamovaného výrobku, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny výrobku. V prípade poskytnutia zľavy nie je možné neskôr túto chybu reklamovať. 4. Ak ide o výrobnú vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa výrobok mohol riadne užívať ako výrobok bez chyby, predávajúci je oprávnený chybný výrobok vymeniť za výrobok s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami, alebo vystaví dobropis. |